30 Σεπτεμβρίου 2021

Εάν αποσυν(:)έσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Απόσπασμα από τον Μικρό Ναυτίλο του Οδυσσέα Ελύτη.

Τι πως το ΄χα αρκετό καιρό κατά νου, ας όψεται η οκνηρία μου, γιατί πριν προλάβω να κατακεραυνώσω από ετούτη εδώ την ιστοσελίδα, την "φιλολογική ανεπάρκεια" των υπεύθυνων του πολύκεντρου, αντιλήφθηκα ότι με πρόλαβε προ πολλού άρθρο του Σαραντάκου, με τίτλο (Εάν αποσυνδέσεις ή αν αποσυνθέσεις την Ελλάδα;). Για καλή μου τύχη οφείλω να πω, καθώς όπως φαίνεται απέφυγα να υποπέσω σε μια ακόμη παρωδία, αφού κατατοπισμένος από την ανάλυση της καθ' όλα καταρτισμένης ιστοσελίδας, μπορώ πλέων να ομιλώ εκ του ασφαλούς.

29 Σεπτεμβρίου 2021

Ο ΣΕΙΣΜΟΣ TOY 365 M.X. ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

 Ο  ΣΕΙΣΜΟΣ TOY  365  M.X. ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ  ΑΠΟ  TO  ΘΡΥΛΟ  ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ* 

The AD 365 Earthquake: Large Tsunamigenic Earthquakes in the Hellenic Trench

 Ο σεισμός στην Κρήτη το 365 μ.Χ. έλαβε χώρα κατά την ανατολή του Ηλίου τις 21 Ιουλίου 365 με επίκεντρο κοντά στις ακτές της δυτικής Κρήτης. Ο σεισμός υπολογίζεται ότι είχε μέγεθος μεγαλύτερο από 8 ρίχτερ στην κλίμακα Ρίχτερ, υπολογίζεται μεταξύ 8,3 και 8,7 ρίχτερ, γεγονός που τον κατατάσσει ως τον ισχυρότερο σεισμό που έχει καταγραφεί στην Μεσόγειο.

26 Σεπτεμβρίου 2021

Απόψεις περί απόψεων

Περί απόψεων κολοκυθόπιτα, παραφράζοντας ελαφρός την γνωστή παροιμία, μιας και είναι δεδομένο ότι καθένας την άποψη του, όπως και την μύξα του για βούτυρο την έχει, φαίνεται πως κάπως έτσι πράττοντας, φτάσαμε τελικά στο να έχουμε κολλήσει στο επικοινωνιακό πεδίο.
Τώρα που έστω κουτσά στραβά, κατάφερα τρόπον τινά να διατυπώσω μια κάποια εισαγωγή, μπορώ να διεισδύσω βαθύτερα στην ουσία των προβληματισμών μου.

25 Σεπτεμβρίου 2021

Κατά που φυσάει ο άνεμος;

 Όταν χρειάζονται χίλιες λέξεις για να ωραιοποιήσουν μια εικόνα, το πρόβλημα είναι στην εικόνα.

Sorry, αλλά κατά πως φαίνεται δεν το 'χω με τις τέχνες, δεν εξηγείται αλλιώς, γιατί όσον αναφορά το συγκεκριμένο project, «Κρυπτογράφηση», το οποίο καθώς πληροφορούμαστε πρόκειται για δημιουργία εικονικής επικοινωνίας, προσωπικά, ούτε έργο, ούτε δημιουργία, πολλώ δε μάλλον ούτε τέχνη της εικόνας βλέπω. Αν μη τι άλλο για μένα, περισσότερο μοιάζει με μια ρηχή κοινοτοπία, για να μην πω δηθενιά, ενταγμένη στα πλαίσια των πολιτιστικών δρώμενων του δήμου, «Τέχνη Καθ’ Οδόν» 2021 σε μια άστοχη προσπάθεια κάλυψης, της πολυπολιτισμικής ανάγκης μιας αλλοτριωμένης συλλογικής υπόστασης. Όσο αναφορά για το ποιος είμαι εγώ, που εκφέρω άποψη, αλήθεια είναι όταν το πρωτοείδα, όπως και για τόσα άλλα παρόμοιου καλλιτεχνικού ύψους δρώμενα, ποσώς ενδιαφέρθηκα. Θεωρώ πάντως ότι πιο εύστοχο θα ήταν το ερώτημα, κάποιου που σέβεται καλλιτεχνικές ευαισθησίες, αν ζητούμενο είναι αδιαφορία; η κριτική; έστω κι αν εκφράζει   αποδοκιμασία. Εν πάση περιπτώσει, η τυχαία αιτία που τράβηξε το ενδιαφέρων μου, οφείλεται στις δημόσιες διαμαρτυρίες μιας ευαισθητοποιημένης κυρίας* για τα αλλοπρόσαλλα πανιά που ανεμίζουν επί του πολεμόθρεφτου ενετικού τοίχους, που περικλείει ασφυκτικά το ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου. 
 
*Ανάρτηση αφιερωμένη προς την ευαισθητοποιημένη τιμή της εν λόγο αγανακτισμένης  Καστρινής.

28 Αυγούστου 2021

Τα πρώτα φίδια, οι ρίζες του οπαδικού κινήματος των φιλάθλων του ΟΦΗ.

Η ιστορία της απαρχής των snakes, πως πρωτοξεκίνησε η δράση των χούλιγκαν στο Ηράκλειο.
Αφιερωμένο στην μνήμη του Βαγγέλη.

Ένα ακόμη απόγευμα, όπως και τόσα άλλα, εκεί στα 1986, βρισκόμασταν ως συνήθως αραγμένοι ρέμπελα στα σκαλάκια της βασιλικής του Α Μάρκου, (πλατεία λιονταριών) το πιο προσφιλές σημείο συνάντησης των διακριτών λούμπεν στοιχείων, της πάντοτε ανήσυχης Κρητικής μεγαλούπολης. Δηλαδή τους διάφορους γνωστούς αλλά όχι αγνώστους, αλήτες, μαλλιάδες, ροκάδες, Χεβυμεταλάδες, άντε και μερικούς πρώιμους πανκ, μεταπάνκ, κλπ παρακμιακά στοιχεία, της δημοκρατικά εμφορούμενης Ηρακλειώτικης κοινωνίας.

25 Αυγούστου 2021

ΨΩΜΙ ! ΠΑΙΔΕΙΑ ! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ;

Για να ξαναθυμηθούμε το σύνθημα (όχι βέβαια άνευ λόγου κι αφορμής) με τους τρεις αυτούς βασικούς πυλώνες κοινωνικών δικαιωμάτων, που ευαγγελίζονταν κάποτε, βροντοφωνάζοντας το με πάθος, η γενιά της μεταπολίτευσης. Ήτοι η περιβόητη γενιά η οποία συνεχίζει ακάθεκτη να διαχειρίζεται τα πολιτικά πράγματα παρά τα συνεχή καραβοτσακίσματα, και την αύτανδρη βύθιση της χώρας στην άβυσσο του χρέους. Ας δούμε λοιπών, κάνοντας απλώς μερικά κλικ στην τρέχουσα ειδησιογραφία, τι έχει καταφέρει έως τώρα όσον αναφορά τους τρεις αυτούς θεμέλιους λίθους της κοινωνικής ευημερίας.

22 Αυγούστου 2021

Γενική είσοδος δρχ. 30*

Η απόφαση της επιβολής εισιτηρίου στον Όλυμπο, εφόσον πρόκειται για μια μεμονωμένη περίπτωση ίσως δεν πρόκειται για μείζων θέμα. Αν και πολύ φοβάμαι πως οι περισσότεροι πλέων αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για την αρχή μιας ακόμη σειράς φοροεισπρακτικής εφαρμογής, μέσω της επιβολής εισιτήριων στα βουνά μας, στις παράλιες μας, κλπ.

16 Αυγούστου 2021

Το άλλο με τον Έλληνα! τουρίστα το ξέρετε;

1,38 Εκατομμύρια συμπολίτες μας δεν μπορούν να πάνε φέτος  διακοπές λόγω φτώχειας. 

Η είδηση πέρασε απαρατήρητη στα ψιλά της επικαιρότητας, λόγο του μείζονος θέματος των πυρκαγιών που μονοπωλούσαν τους τίτλους των MME

Ενώ η πρόσβαση στις διακοπές αυξήθηκε την τελευταία δεκαετία, η πλειοψηφία των οικογενειών χαμηλού εισοδήματος αποκλείεται. Συνολικά, το 28% των πολιτών της ΕΕ δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά διακοπές μιας εβδομάδας εκτός σπιτιού-αλλά αυτό αυξάνεται σε 59,5%  για άτομα των οποίων το εισόδημα είναι κάτω από το όριο κινδύνου φτώχειας (60% του μέσου όρου).

13 Αυγούστου 2021

Κάστρα της Κρήτης. (Σούδα)

 

Tρία κάστρα της Κρήτης.
Απόσπασμα (Σούδα) από μια πολύ ενδιαφέρουσα και εμπεριστατωμένη μελέτη του Αντιστράτηγου, Προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Στρατιωτικής Ιστορίας κ. Ιωάννη Κακουδάκη. Ο κ. Κακουδάκης παρουσιάζει τεκμηριωμένα, τα σημαντικότερα, τρία από τα εννέα κάστρα του νησιού μας: Τη Γραμβούσα, τη Σούδα και τη Σπιναλόγκα. Η εργασία αυτή μπορεί - πέρα από την αξία της ως δημοσίευμα - να αποτελέσει και σημαντικό στοιχείο για κάθε μελετητή της Ελληνικής Ιστορίας.

Η ιστορική νησίδα της Σούδας. (Λεπτομέρειες)

Σε εκτάκτως προκύψασα διαδικτυακή αναζήτηση, ύστερα από παρακίνηση ενός εύστοχου σχόλιου αναγνώστη, για την αποσαφήνιση σχετικά με επιγραφή στο φρούριο Φιρκά, που αναφέρεται σε ανάρτηση μου με τίτλο ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝ ΚΡΗΤΗ 1669-1913 ΗΤΟΙ 267 ΕΤΗ, 7 ΜΗΝΕΣ, 7 ΗΜΕΡΑΙ, ΕΤΗ ΑΓΩΝΙΑΣ. Διαπίστωσα ότι υπέπεσα σε μια ιστορική παρανόηση, λεπτομέρεια μεν ανακρίβεια δε, η οποία ως δημοφιλή καθώς φαίνεται, αναπαράγεται συχνά. Προς επανόρθωσης της ιστορικής αλήθειας, προτείνω το ακόλουθο άρθρο από την εφημερίδα Χανιώτικα Νέα με τίτλο: