13 Ιουλίου 2021

Η Κοινωνική Ανθρωπολογία και η αναγνώριση της εγχώριας γνώσης.

Michael HERZFELD

Michael HERZFELD
Κυρία αντιπρύτανη, κυρία κοσμήτορα, αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι.
Η ΤΙΜΗ που μου κάνετε σήμερα με συγκινεί για πολλούς και σοβαρούς λόγους. Πρώτα, γιατί συμβαίνει σ’ αυτόν τον τόπο, στην Κρήτη, το χώρο των πιο γνωστών μου ερευνών και ειδικότερα στο Ρέθυμνο όπου έχω διεξαγάγει δύο μεγάλες έρευνες και είναι η πρωτεύουσα του νομού στον οποίο έγινε η πιο μακρόχρονη επαφή με τους ορεσίβιους κτηνοτρόφους και αγρότες. Ένας άλλος λόγος είναι ότι είχα την καλή τύχη να γνωρίσω το Πανεπιστήμιο Κρήτης, τους καθηγητές, το προσωπικό της Βιβλιοθήκης και τους φοιτητές του εδώ και πολλά χρόνια. Ένας ακόμη λόγος είναι το γεγονός ότι στο πρόσωπό μου αναγνωρίζεται ότι ένας ξένος μπορεί να προσθέσει κάτι χρήσιμο στις εγχώριες γνώσεις που υπάρχουν ήδη. Επιπλέον, θα έλεγα ότι για μένα προσωπικά είναι ιδιαίτερα συγκινητικό να βλέπω τόσους παλιούς μου φίλους απόψε, γεγονός που με τη σειρά του ξυπνάει και αναμνήσεις εκείνων οι οποίοι, δυστυχώς, έχουν φύγει πλέον απ’ τον κόσμο. Ανάμεσα σ’ αυτούς αξίζει να υπενθυμίσω είναι άνθρωποι από το χωριό στο Μυλοπόταμο όπου για πρώτη φορά συνάντησα το φαινόμενο της ζωοκλοπής. Ήταν ήδη ηλικιωμένοι όταν τους γνώρισα και, με υπομονή και στοργή, μου άνοιξαν τα άγραφα βιβλία των γνώσεων και της σοφίας τους, μιας σοφίας που βασιζόταν όχι μόνο στις αλλεπάλληλες και πλούσιες εμπειρίες τους αλλά και στη, συχνά εκπληκτική, οξυδέρκεια με την οποία ανέλυαν αυτές τις εμπειρίες στα συμφραζόμενα της καθημερινότητας που ζούσαν...

 Συνέχεια:

file:///C:/Users/user1/AppData/Local/Temp/346-Article%20Text-551-1-10-20181210.pdf

 φώτο

https://ces.fas.harvard.edu/people/000532-michael-herzfeld

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μην πυροβολείτε ασκόπως