14 Ιανουαρίου 2024

Βιβλίο-φαγωμένος

Αν και πάνε αρκετές μέρες τώρα που ξεκίνησα να ξεφυλλίζω ένα βιβλίο, τα μακρά ''χειμωνιάτικα'' απόβραδα κι όμως ακόμα εξακολουθώ να βρίσκομαι στις αρχικές του σελίδες, για την ακρίβεια δηλαδή ούτε καν τον σελιδοδείκτη δεν έχω ακόμη χρειαστεί, αφού όποτε επιχειρώ να το ξεφυλλίσω, ''βολεμένος'' (στις όποιες ανέσεις της άβολης οικίας που πανάκριβα μισθώνω), και να αφοσιωθώ ανέμελος στο διάβασμα του, επαναλαμβάνω το ίδιο μοτίβο συγχυσμένος από το αναπάντεχο γλωσσικό είδος και ύφος του κειμένου, γεμάτος απορίες, γυρνώ και ξαναγυρνώ από ξαρχής στην πρώτη σελίδα, καθώς με αίσθημα απογοήτευσης και έντονο προβληματισμό συνειδητοποιώ ότι ακόμα και η εισαγωγή πέφτει αρκετά βαριά για μένα. Είναι βλέπεις κι αυτός ο δυσκολοχώνευτος νεωτερικός, φιλοσοφικός, ορθολογισμός, σύμφωνα με την νοηματολογική γλώσσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, ο οποίος απαιτεί μια εξοικειωμένη αναγνωστική συμπεριφορά. Αλλά, έλα που εμένα όμως με αφήνει γεμάτο απορίες, τις οποίες βεβαίως παραθέτω ολίγες προς πλήρη κατάδειξη της αγανάκτησης μου: «Πως εγκαταλείπεται η περατότητα ; η Ποια είναι τα εργαλεία της φιλοσοφίας;» μήπως κι έτσι δικαιολογήσω κάπως την δυσκολία μου να κατανοήσω την τόσο ακατάληπτη για εμένα φρασεολογία.
Τώρα είναι προφανές θα μου πείτε ότι ο συγγραφέας δεν κυριολεκτεί αλλά αναφέρεται σε πνευματικές γνώσεις και νοηματικά πεδία, ίσως! Αλλά δεν αναιρεί το γεγονός ότι για να διευκρινιστούν με απόλυτη σαφήνεια όλα αυτά τα περίπλοκα φιλοσοφικά ζητήματα, πρέπει προς ώρας αναγκαστικά να υπομένουμε, μήπως και καταφέρω να προχωρήσω λιγάκι περαιτέρω στην ανάγνωση. Μιάς κι αν συνεχίσω να προτρέχω παρασυρόμενος μοναχά από εικασίες, υπάρχει κίνδυνος να συμβεί το παράδοξο να γράφω περισσότερα από ότι διαβάζω. Αλλά μην νομιστεί ότι σας απειλώ, ουδείς λόγος να ανησυχείτε, παραμένω σταθερός στην προσφιλή μου συνήθεια, καθώς συχνά μου συμβαίνει να βαριέμαι εύκολα, δεν έχω διάθεση για μακροσκελείς επεκτάσεις, αν και κάποιες «κακές γλώσσες» το ''χοντραίνουν'' λέγοντας ότι παρατηρήθηκε τώρα τελευταία να συμβαίνει ότι αδυνατεί να με σύρει ακόμα και ''νινί'', (το διαψεύδω κατηγορηματικά) καθώς σας αφήνω, για να συνεχίσω απρόσκοπτα να αφιερωθώ στην ανάγνωση μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μην πυροβολείτε ασκόπως