Κάπου ανάμεσα στην ισοπεδωτική παντοκρατορία των μονοκρατοριών που επέβαλαν οι πολυεθνικοί
κολοσσοί, ξεπροβάλουν
δειλά για όποιον σταθεί τυχερός να της συναντήσει (και
ενίοτε να της επιλέξει ) κάποιες μικρές οάσεις δροσιάς, και μοναδικής ποιότητας
γεύσεων.
Οάσεις που έχουν καταφέρει να επιβιώσουν από την σαρωτική επέλαση του διαφημιστικού λίβα, που σάρωσε και εξαφάνισε κάθε μοναδική, ιδιαίτερη,
και κυρίως τοπική πρόταση και στον χώρο των αναψυκτικών.Σε ένα κλάδο που στον
τόπο μας λόγο της παραγωγής άφθονων εσπεριδοειδών, υπήρχαν πολλές
και ποιοτικές βιοτεχνίες αναψυκτικών.
Ενδεικτικά αναφέρω την περίπτωση ΒΑΘΗΠΕΤΡΟΥ στον νόμο Ηρακλείου, που θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια, παρότι τα
πολυδιαφημισμένα αμερικανόφερτα, μοδάτα, στιλάτα, κ.λ.π αναψυκτικά, είχαν μπει
από καιρό στην αγορά της Κρήτης η ΒΑΘΥΠΕΤΡΟΥ δεν πτοούταν και δεν φαινόταν ότι
κάτι θα αναστρέψει της πωλήσεις της, οπότε τα
ανταγωνιστικά μεγαθήρια απλά την
εξαγόρασαν, βγάζοντας τα προϊόντα της από το παιχνίδι, κι έκτοτε ελέγχουν
πλήρως την τοπική αγορά με το μονοπώλιο
τους.
Εκτός από της υπέροχες πορτοκαλάδες και λεμονάδες λόγο της εξαιρετικής
ποιότητας των πρώτων υλών τους , χαρακτηριστικό των ντόπιων
βιοτεχνιών ήταν η παραγωγή αναψυκτικών όπως
η ΓΚΑΖΟΖΑ η ΖΕΛΙΤΑ και το ΜΠΥΡΑΛ (η Κρητικιά κόκα κόλα) τοπικά προϊόντα αξεπέραστα και
ανάρπαστα. Παρότι με τα χρόνια έχουν συσσωρευτεί τόνοι διαφημιστικής
αποστειρώσεις στην καταναλωτική μας συνείδηση.
Αρκεί να αντικρίσεις μερικά μπουκάλια από αυτά τα ανυπεράσπιστα κατά
άλλον τρόπο, εκτός από την ποιότητα και την γεύση τους προϊόντα , ώστε να
αναδυθούν σαν τους δροσουλίτες μέσα από
την σκόνη του χρόνου , σχεδόν ανεξίτηλες
οι γέυσεις τους βγαλμένες μέσα από την ψυχή την καρδιά και προπαντός
τον ουρανίσκο των παιδικών μας χρόνων .
Ο αγώνας απέναντι στα μεγαθήρια της
αγοράς δεν ήταν εύκολος.Από τις περισσότερες βιοτεχνίες αναψυκτικών που
λειτουργούσαν στην Κρήτη ελάχιστες άντεξαν ως της μέρες μας.
Καθώς τα τελευταία χρόνια τα προϊόντα
σε κάποιες από αυτές τις βιοτεχνίες δείχνουν να ανακάμπτουν, στην προτίμηση των
καταναλωτών.
Ίσως τελικά το μεράκι, το
πάθος, και ενίοτε η "κουζουλάδα" αποδεικνύονται ισχυρές ασπίδες απέναντι
στην οικονομική βουλιμία των ισχυρών.
Μεγάλε, μου ξύπνησες αναμνήσεις στο ωραίο Ρέθυμνο με το Μπυράλ και το χυμό "Creta Fresh"! Από μπυράλ μποτιμούσα Γεράνι με διαφορά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΥΡΑΛ ΑΡΚΑΔΙ=ΚΟΡΥΦΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήβαθυπετρου και αρακαδι και τεμενια και γαλα φαρμα της γκερεκου καθως και ασσος κασετινα εναντιον κοκα κολα σπραιτ δελτα και μαρλμπορο.............καμια σχεση
ΑπάντησηΔιαγραφήto mpiral einai g******* den mporo na jiso xoris ayto.......
ΑπάντησηΔιαγραφή