3 Φεβρουαρίου 2021

Η αλήθεια για τον ΜΗ αφορισμό του Καζαντζάκη.

Αναδημοσίευση από

http://oistros-reportaz1.blogspot.com/

Η αλήθεια για τον ΜΗ αφορισμό του Καζαντζάκη

Στις συνειδήσεις των πολλών ο Νίκος Καζαντζάκης έμεινε αφορισμένος της Εκκλησίας για το έργο και τις ιδέες του. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική. Όχι πως δεν προσπάθησε το Ιερατείο της εποχής να εξοντώσει την "απειλητική" σκέψη του Τελευταίου Πειρασμού ή να εξοστρακίσει τον δημιουργό της. Αλλά τύχη αγαθή το 'θελε στον θρόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου να βρεθεί ένας άνθρωπος που εκτίμησε το έργο του Καζαντζάκη, ο Αθηναγόρας. Την αλήθεια για την υπόθεση του αφορισμού την ήξεραν λίγοι (ανώτατοι κληρικοί κυρίως) την μέρα της κηδείας του Καζαντζάκη. Και κείνοι την φύλαξαν και την έκρυψαν ευλαβικά. Ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Χρόνια μετά μία δημοσιογραφική έρευνα προσπάθησε να την φέρει στο φως αλλά πάλι η ιστορική συγκυρία εμπόδισε το εγχείρημα. Τελικά η αλήθεια έλαμψε το 2003 (!) μόλις, μαζί με το παρόν επίσημο έγγραφο του Φαναρίου. Εν ολίγοις, ο Καζαντζάκης επίσημα δεν αφορίστηκε ποτέ. Κι αυτό γιατί το τυπικό της διαδικασίας του αφορισμού απαιτούσε μετά την λήψη της απόφασης από την Ιερά Σύνοδο να υπάρξει και υπογραφή του Οικουμενικού πατριάρχη. Και ο Αθηναγόρας σαν είδ το αίτημα οργίστηκε. Το καταχώνιασε στο συρτάρι του και δεν το υπέγραψε ποτέ. Παρά το γεγονός ότι την ίδια εποχή ο Πάπας με το γνωστό του "αλάθητο" δεν φέρθηκε ανάλογα. Ο "Τελευταίος Πειρασμός" μπήκε στο Index Librorum Prohibitorum του Βατικανού.

«Κατά Ελευθερίου Βενιζέλου φυλακίσαντος αρχιερείς και επιβουλευθέντος την βασιλείαν και την πατρίδα ανάθεμα έστω»

12 Δεκεμβρίου 1916 – Το κατά Βενιζέλου Ανάθεμα  Στα τέλη του 1916 ο Εθνικός Διχασμός ανάμεσα σε βενιζελικούς και αντιβενιζελικούς βρίσκεται στο αποκορύφωμά του. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος φρονούσε ότι η Ελλάδα ως χώρα θαλασσινή επιβάλλεται να εξέλθει στον πόλεμο (Α” Παγκόσμιος) με τις δυνάμεις της Αντάντ, ενώ ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θεωρητικά υπερασπιζόταν την ουδετερότητα της χώρας. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος παραμένει στη Θεσσαλονίκη, επικεφαλής της κυβέρνησης της «Εθνικής Άμυνας», ενώ στην πρωτεύουσα κυριαρχούν οι βασιλικοί με τον βασιλιά Κωνσταντίνο να ηγείται του «Κράτους των Αθηνών». Και οι δύο προχωρούν σε διώξεις των αντιπάλων τους. H Ελλάδα έχει κοπεί στα δύο. H επέμβαση των γαλλικών δυνάμεων το Νοέμβριο του 1916 και ο βομβαρδισμός περιοχών της Αθήνας γύρω από το Στάδιο και κοντά στα Ανάκτορα, εξαγρίωσε τους αντιβενιζελικούς, που κατηγόρησαν τους αντιπάλους τους ως προδότες. Από τον Εθνικό Διχασμό δεν ξέφυγε και η Εκκλησία της Ελλάδος. Οι μητροπολίτες της λεγόμενης Παλαιάς Ελλάδας υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Θεόκλητο (οι περιοχές που είχαν ελευθερωθεί πριν από το 1912), συντάσσονται με τον Κωνσταντίνο, ενώ οι μητροπολίτες των «Νέων Χωρών» με τον Βενιζέλο. Στο κλίμα αυτό, οργανώνεται στην πρωτεύουσα μια ογκώδης αντιβενιζελική πορεία που, με την Ιερά Σύνοδο στην κορυφή της, κατευθύνεται στο Πεδίο του Άρεως για να αναθεματίσει τον Σατανά της πολιτικής ζωής του τόπου. Εκεί, ο καθένας ρίχνει μια πέτρα και επαναλαμβάνει την κατάρα του Αθηνών Θεόκλητου κατά του Βενιζέλου: «Κατά Ελευθερίου Βενιζέλου φυλακίσαντος αρχιερείς και επιβουλευθέντος την βασιλείαν και την πατρίδα ανάθεμα έστω»

«Ο θρίαμβος της Ορθοδοξίας» κατά των Ελλήνων.

Η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Α΄ Κυριακή των Νηστειών, ονομάζεται και Κυριακή της Ορθοδοξίας σε ανάμνηση της αναστήλωσης των εικόνων από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842, που σηματοδότησε το τέλος της εικονομαχίας (726-843).  Η Κυριακή της Ορθοδοξίας αποτελεί ιδιαίτερη θριαμβική εορτή,  (θρίαμβος της Ορθοδοξίας) και ταυτόχρονα ο αναθεματισμός συλλήβδην αιρετικών Ελλήνων. Τα αναθέματα καταγράφονται στο «Τριώδιον», το οποίο περιέχεται στο «Συνοδικόν της Αγίας Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου υπέρ της Ορθοδοξίας». Η Ζ΄Οικουμενική Σύνοδος  συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΣΤ΄ και τη μητέρα του, Αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία στη Νίκαια της Βιθυνίας, το 787 κατόπιν αίτησης του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ταρασίου

Επτά αναθέματα κατά των Ελλήνων τα οποία αναγιγνώσκονται την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Τα επίμαχα αποσπάσματα παρατίθενται στο πρωτότυπο κείμενο, εξηγούνται στην Νεοελληνική Απόδοση, μαζί με την κλασική εκλησιαστική ερμηνεία του συνοδικού.

(πρωτότυπο, νεοελληνική απόδοση, ερμηνεία)
1ο Ανάθεμα

1 Φεβρουαρίου 2021

Ήταν όλοι τους Άγιοι ;

Με τη φράση Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού... αρχίζει την εξιστόρηση της επίγειας παρουσίας του Ιησού Χριστού το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, το πρώτο από τα τέσσερα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης . Η Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού αποτελεί ένα γενεαλογικό κατάλογο προγόνων που ξεκινάει από τον Αβραάμ, φθάνει στον βασιλέα Δαβίδ απ΄ όπου και καταλήγει στον μνήστορα Ιωσήφ, κατά την μόνιμη φράση "ο μεν εγέννησε τον δε" (κατά την έννοια ο άνδρας γεννά και η γυναίκα τίκτει). Έτσι αναφέρονται τα ονόματα: Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ, Ιούδας, Φαρές, Εσρώμ, Αράμ, Αμιναδάβ, Ναασσών, Σαλμών, Βοόζ, Ωβήδ, Ιεσσαί, Δαβίδ -Σολομών, Ροβοάμ, Αβιά, Ασά, Ιωσαφάτ, Ιωράμ, Οζίας, Ιωθάμ, Άχαζ, Εζεκίας, Μανασσής, Αμών, Ιωσίας, [Ιωακείμ] -Ιεχονίας, Σαλαθιήλ, Ζοροβάβελ, Αβιούδ, Ελιακείμ, Αζώρ, Σαδώκ, Αχείμ, Ελιούδ, Ελεάζαρ, Ματθάν, Ιακώβ και Ιωσήφ τον μνήστορα της Παναγίας, καταλήγοντας, από την οποία γεννήθηκε ο Ιησούς, ο λεγόμενος Χριστός.
Kαι εν κατακλείδι όπως μας πληροφορεί η Βικιπαίδειαm όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται στη Βίβλο γενέσεως Ιησού Χριστού έχουν ανακηρυχθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία ΆΓΙΟΙ η μνήμη των οποίων εορτάζεται συλλογικά την Κυριακή των Προπατόρων

31 Ιανουαρίου 2021

Ντονμέδες η Ιερή Αμαρτία

Ντονμέ η Ντονμέχ η αλλιώς Σαββατιανοί η Μαμίνοι, αναφέρονται στις πηγές οι εξισλαμισμένοι Εβραίοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με ηγέτη τον Shabbetai Tzevi, (1626-1676). Πρόκειται για μια ακόμη από τις πάμπολλες μεσσιανικές σέκτες που έχουν εμφανιστεί ανά τους αιώνες στους κόλπους της ιουδαϊκής θρησκείας . Αναπτύχθηκαν στα μέσα του 17ου αιώνα στα όρια της Οθωμανικής επικράτειας και εξελίχθηκαν σε ένα μεσσιανικό κίνημα που οδήγησε σε ακραίες μαζικές εκδηλώσεις τους προσηλυτισμένους Εβραίους οπαδούς του, ανάμεσα σε όλες σχεδόν τις κοινότητες της εβραϊκής διασποράς .

28 Ιανουαρίου 2021

Κρητικές διασυνδέσεις.


 Με την λεγόμενη «μικρή» ως “πρώτη και καλύτερη”  διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου να έχει είδη περατωθεί , έχοντας ολοκληρωθεί με επιτυχία η 24ωρη δοκιμαστική ηλέκτριση της, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2021. Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου εκτιμάται ότι θα καλύψει το 34% των φορτίων του νησιού αμβλύνοντας σημαντικά το πρόβλημα του ενεργειακού  ελλείμματος που αντιμετωπίζει η Κρήτη. Το έργο του ΑΔΜΗΕ αφορά στη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως. Η συνολική απόσταση που καλύπτει η υποθαλάσσια σύνδεση φτάνει τα 132 χιλιόμετρα και σε βάθος έως 1.000 μέτρα. Το καλώδιο που ενώνει την Πελοπόννησο με την Κρήτη συνδέει ηλεκτρικά για πρώτη φορά την μεγαλόνησο με την υπόλοιπη Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το έργο της “μικρής” διασύνδεσης, περιλαμβάνει καλώδιο οπτικών ινών, το οποίο θα συνδέσει τηλεπικοινωνιακά την Κρήτη με την υπόλοιπη Ελλάδα. ‘Όσον αφορά την έτερη και πραγματικά  «μεγάλη» διασύνδεση (Κρήτη - Αττική) αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 και θα εξασφαλίσει την ενεργειακή κάλυψη της Κρήτης αποκλειστικά από το ηπειρωτικό σύστημα. Εκτός από τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη που θα επιφέρει η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διασύνδεσης, τα οποία είναι η απεξάρτηση της παραγωγής ενέργειας από θερμοηλεκτρικούς σταθμούς, η μείωση των αερίων του Θερμοκηπίου και της πετρελαϊκής εξάρτησης της Ελλάδας, συνυπολογίζεται και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης του ενεργειακού δυναμικού της Κρήτης, το οποίο θα προέρχεται από αιολικές, ηλιακές και άλλες εγκαταστάσεις ΑΠΕ.

ΠΗΓΗ

https://energypress.gr/news/ergo-tis-hronias-i-ilektriki-diasyndesi-peloponnisoy-kritis-ti-sholiazoyn-oi-protagonistes

https://ypodomes.com/147773-2ena-vima-pio-konta-i-kriti-sti-diasyndesi-me-tin-peloponniso/

22 Ιανουαρίου 2021

Φοβού τους εργολάβους και ΒΟΑΚ φέροντας.


Επειδή τελευταία όλο και περισσότερη κουβέντα γίνεται για τον υπό σχεδίαση Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, πράγμα καθόλου επικριτέο εφόσον σχετίζεται με την προφανή ανάγκη βελτίωσης και επέκτασης μεγάλου μέρους από το ήδη πολλάκις ρετουσαρισμένο χουντικό έργο. Διάφοροι καλοβολεμένοι καλοθελητές, δεν παύουν να μιλούν για την επιτακτική ανάγκη ενός υπερσύγχρονων ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη, προτάσσοντας ως ζητούμενο την μέγιστη οδική ασφάλεια όπως ευλόγως εννοείτε, θέτοντας παρεμπιπτόντως και την ανάγκη επιβολής ΔΙΟΔΙΩΝ. Προσπερνώντας ευκόλως το ότι αναφέρονται προφανώς για επιβολή διοδίων σε ένα ΝΗΣΙ. Σε μια εποχή όμως που δεσπόζουν οι απόψεις ενός κυριάρχου σχεδιαστικού ορθολογισμού , «ετσιθελικά» εκτελούνται φαραωνικές υπερκατασκευές στον είδη κακοποιημένο χαρακτήρα ενός νησιού που άλλοτε μπορούσε να υπερηφανευτεί πως είναι το ωραιότερο του κόσμου.  Αεροδρόμιο-ΒΑΠ-Υβριδικά-Τούνελ-Καζίνο-Γκολφ- Hotel-Ηotel-Hotel… (πάντα προς όφελος των Κρητών εννοείτε). Καθώς όλα αυτά συντελούνται ερήμην της χαμένης σε μια άπιαστη γι αυτήν ανάπτυξη τοπικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας που καταφέρεται από τα τραύματα της συντελούμενης κοινωνικής ραγιαδοποίησης, ανίκανης πια να αντιδράσει συμπεριλαμβανομένων και αυτών ακόμη των πάλε ποτέ αδάμαστων κατοίκων του νησιού.


19 Ιανουαρίου 2021