23 Αυγούστου 2012

Όλα τα είχε η Σπιναλόγκα . . .




Για να είμαι ειλικρινής δεν μου άρεσε που δεν μου άρεσε η  καθεαυτή  «καλλιτεχνική» παρέμβαση του Τσόκλη στην Σπιναλόγκα 

(προσωπική μου άποψη που την κρατούσα  για μένα ) . Όπως επίσης δεν μου άρεσε να βλέπω όλη  αυτή την επιδειχτική   ομήγυρη των προνομιούχων των αξιωματούχων και των κλειδοκρατόρων της  τέχνης , αλλά και την σύσσωμη παρουσία  της παρηκμασμένης «κοινωνικής  ελίτ» του ευρύτερου τόπου, που ως  παρατρεχάμενος   αρχοντοχωριάτης  προσπαθούσε  φιλότιμα  να γλύψει το μέγεθος της πολιτισμικής παρέμβασης του καλλιτέχνη . !
 Ώμος προς  τι ο τόσος θαυμασμός ; υπερβολικά τραβηγμένος ειδικά  σε εποχές που η φτώχεια ως νέα μορφή λέπρας  θερίζει τους απονενοημένους αυτόχειρες της νήσου .  
(εξάλλου  στο κάτω κάτω για εμένα μια αρπαχτεί μου έμοιαζε και  τίποτα παραπάνω ).
Κι όλα αυτά όπως προείπα καθόλου δεν με απασχολούσαν καθώς ήταν χωσμένα  σε μια μπάντα του κεφαλιού μου όπως η ξεχασμένη σκόνη στης  τυφλές γωνιές των επίπλων.

 Έλα μου όμως που  ήταν αρκετό , όταν τυχαία άκουσα μια αποστροφή του λόγου του δημιουργού  στο αφιέρωμα της εκπομπής η «Εποχή των εικόνων» στην ΝΕΤ ,για να σηκωθεί ο κουρνιαχτός  και να ανελώσει όλους τους καταχωνιασμένους ρύπους  του.

Το μεταφέρω αυτολεξεί.

Τσόκλης- Εγώ το πιστεύω ακόμη και ελπίζω να μην μου θυμώσει κάποιος αρχαιολόγος, αυτός είναι ένας χώρος που δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρων , δηλαδή δεν βλέπω γιατί ένας επισκέπτης θα ερχόταν  εδώ πέρα ! ,τι να δη ! κάτι τύχει που είναι απόξω ! έχουνε μια αξία όπως λένε οι ειδικοί αλλά έχουμε τόσα κάστρα δει στην ζωή μας . Δημοσιογράφος- …πραγματικά θα το βάλω αυτό δεν ξέρω γιατί είναι αξιοθέατο !  ειλικρινά !..     
Τσόκλης - Είναι αυτό, δεν έχει  λόγο να είναι αξιοθέατο…


 Ο επίμαχος διάλογος  είναι προς το τέλος της συνέντευξης από το 45:00
 Από  εκεί και πέρα και για ότι το ποιητικό εκστομίζεται μέχρι το  τέλος.. Ουδέν  ξέρω
 ΥΓ : (δεν έχω ασχοληθεί παρά μόνο με αυτά τα τρία λεπτά)
Πάραυτα έμεινα με  μερικές  απορίες:

Η παρέμβαση θα παραμείνει μόνιμα  για να αξίζει να είναι η Σπιναλόγκα επισκέψιμη ;

Θα εξακολουθήσουν άραγε τόσες χιλιάδες χαζοί να κάνουν το λάθος και να επισκέπτονται καθημερινά την Σπιναλόγκα  ;

Τελικά  η Σπιναλόγκα γιατρεύτηκε ;

Και όπως τέλος πάντων είθισται ευχαριστούμε για το

Εξιτήριων


 
Σχετικά αποσπάσματα από τον τύπο: 

  Με κάθε επισημότητα και λαμπρότητα, έγιναν το απόγευμα του Σαββάτου (2/6), τα εγκαίνια της εικαστικής παρέμβασης του Κώστα Τσόκλη στη Σπιναλόγκα, με τίτλο "εσύ, ο τελευταίος λεπρός".
Παρόντες, μεγάλο μέρος της δημοσιογραφικής κοινότητας των Αθηνών που είχαν κληθεί για το συγκεκριμένο γεγονός,...
Για τον καλλιτέχνη και ο έργο μίλησαν, ο περιφερειάρχης  και ο Δήμαρχος ...
Η....  έδωσε κάποια βασικά στοιχεία της όλης παρέμβασης, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η ξενάγηση των 

καλεσμένων στο έργο, το οποίο 
απλώνεται σε όλο το νησί, αλλά 
και στη δρώμενο του ίδιου του Τσόκλη, ...
Ο Δήμαρχος μίλησε για τη Σπιναλόγκα και τη ιστορία της.  Ο κ. Τσόκλης δίδει τη δική 
του ματιά και προσσέγγιση, για τη ζωή των λεπρών...
Μια μνημειώδης παρέμβαση που μετατρέπει όλο το νησί σε ένα σύγχρονο έργο τέχνης.
Ο Περιφερειάρχης  στον χαιρετισμό του, ...
Παρέστησαν ακόμα, ο Ευρωβουλευτής  και οι υποψήφιοι βουλευτές,  και ο αντιπεριφερειάρχης...
Επιμελητές της εκδήλωσης είναι η , Πρόεδρος

 του Δ.Σ. του Κρατικού Μουσείου 
Σύγχρονης Τέχνης
και ο ιστορικός Τέχνης  διευθυντής, κατά καιρούς, πολλών Μουσείων στην Ιταλία και την Ελβετία.
Απογοήτευση όμως προκάλεσε στο κοινό η, χωρίς εξήγηση αλλαγή της τελευταίας στιγμής, η μη εκτέλεση της μουσικής σύνθεσης του Νίκου Ξυδάκη που γράφτηκε ειδικά για την εκδήλωση. Ο Νίκος Ξυδάκης και οι μουσικοί αποχώρησαν από τη Σπιναλόγκα, λίγες ώρες πριν τα εγκαίνια, παρά τις πολυήμερες πρόβες.
 

http://www.flashnews.gr/page.ashx?pid=3&aid=77578&cid=304




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μην πυροβολείτε ασκόπως